7.03.2015

Ciasteczka owsiane Dagmary

Moje uwielbienie dla płatków owsianych nadal trwa. Wiedząc to teściowa podesłała mi przepis na owsiane ciasteczka Dagmary. Absolutnie nie mam pojęcia kim jest Dagmara, ale warto o niej napisać skoro robi takie pyszne ciacha! Robią się szybko, są bardzo smaczniste, właśnie zajadamy jeszcze ciepłe! Poniżej przepis





Potrzeba:

200 g masła w temp pokojowej
pół szklanki cukru

1 jajko
1 szklanka mąki pszennej 
pół łyżeczki sody
szczypta soli
2 szklanki płatków owsianych
pół szklanki posiekanych bakalii 


opcjonalnie 3 łyżki jogurtu naturalnego


Wykonanie:
Masło ucierać mikserem przez 2, 3 minuty na średnich obrotach.
Dodać cukier, ucierać dalej przez 3 min. następnie dodać jajko i wymieszać. Do maślanej masy dodać pozostałe składniki ( płatki owsiane i posiekane bakalie)oraz mąkę i sodę.Całość dokładnie wymieszać. Mi wyszło dość gęsta masa więc dodałam trzy łyżki jogurtu naturalnego.
Z ciasta formować kulki, układać je na blasze spłaszczając. Ciasteczka wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piec ok 15 minut.


Smacznego!
Aha i dzięki Dagmara :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz